OFM. is één van de grootste omnichannel multibrandstores van Nederland. Zowel in de webshop als in de 20+ fysieke winkels kun je terecht voor een omvangrijke collectie in casual en business mannenmode. Vanuit OFM. kwam de vraag om een vertaling te maken van hun succesvolle retailconcept naar een online merkbeleving, waar service en gemak centraal staan. Dit heeft geleid tot het design van hun nieuwe digitale flagshipstore.
Multibrand platform
Monobrand designs
Omzet
Gelegenheden, dresscodes, trends en events
OFM. heeft een trouwe schare klanten. Hun loyaliteit is voornamelijk te danken aan een zeer persoonlijke benadering in de winkels. Een plek voor echte mannen. Dit hebben we vertaald naar een contentstrategie waarbij inspiratie wordt aangeboden op basis van gelegenheden, dresscodes, trends en events. De wisselwerking tussen de fysieke winkels en de webshop is zichtbaar: een afspraak maken voor persoonlijk stijladvies, personal shopping, je maatpak of trouwpak in laten meten in de dichtsbijzijnde winkel, je inschrijven voor één van de vele events of de winkelvoorraad van producten inzien, het kan allemaal op de webshop.
Gepersonaliseerde gebruikerservaring
De bezoeker kan op allerlei manieren potpunten sparen die je toegang geven tot gratis waardecheques, uitnodigingen tot speciale events en persoonlijk stijladvies. De inzet van de juiste technologie zorgt voor gepersonaliseerde zoekresultaten, merchandising en aanbevelingen. De toegepaste PWA technologie zorgt voor uitgebreide personalisatie, vergaande integratie met de functies van je mobiele device en de mogelijkheid om de webshop offline te laten functioneren. Dit alles tilt de klantreis naar een hoger niveau en vergroot de klantloyaliteit.
Mensperience, een hoge mate van serviceverlening
Voor het design van de nieuwe digitale flagship store voor OFM. hebben we ter inspiratie verschillende fysieke winkels bezocht. OFM. telt vier Mensperience Stores: fysieke flagship stores waar niet alleen ruimte is voor een omvangrijke collectie kleding maar ook voor lifestyle artikelen, persoonlijke verzorging en een atelier waar je kleding vermaakt kan worden terwijl je geniet van een hapje en drankje in het Mensperience Café. Deze hoge mate van serviceverlening diende als inspiratie voor het design van de webshop. Dit heeft geleid tot een visuele identiteit die zowel toegankelijk als inspirerend is.
Conversie optimalisatie vs merkidentiteit
Tijdens het creëren van de juiste interacties en user-flows hebben we gebruik gemaakt van ‘persuasive patterns', ofwel patronen en interacties waarvan bewezen is dat ze de bezoeker positief stimuleren om te converteren. Het design is dus zowel gebaseerd op wetenschappelijke kennis als het gevoel dat past bij OFM. Vervolgens zijn gebruikerstesten gedaan en de directe learnings die hier uit voort zijn gekomen hebben we in het nieuwe design verwerkt. Dit zien we terug in groei van conversie en een groot aantal terugkerende bezoekers op de site. De nieuwe e-commerce omgeving lost de ambitie in van OFM., om ook online hoogstaande serviceverlening te bieden en het aantal bezoekers en online omzet te laten groeien.
ofm.nl