De familie van Arendonk houdt zich al honderden jaren bezig met het schoenenvak. Het gepassioneerde familiebedrijf is van “eene zeer bescheiden schoenmakerij” generatie op generatie doorontwikkeld tot een moderne organisatie. De wens ontstond om een nieuwe merkidentiteit en propositie te ontwikkelen om de juiste online merkbeleving neer te zetten.↘
Vernieuwde huisstijl
Toen de webshop van Van Arendonk Schoenen uitgroeide tot de grootste winkel binnen het bedrijf, werd het hoog tijd om een geheel nieuwe online omgeving te creëren. "Het werd al snel duidelijk dat een frisse huisstijl enorm zou bijdragen aan de online klantbeleving van Van Arendonk, en Blindspot werd gekozen als partner in dit traject" aldus Bart van Spaandonk, E-commerce director van Van Arendonk. "We waren direct onder de indruk van hun eerdere werk en de gesprekken met Bram verliepen bijzonder prettig."
Na de keuze voor Blindspot hebben we een reeks gezamenlijke sessies gehouden, waarin we essentiële vragen hebben beantwoord, zoals: 'Wat willen we uitstralen en waarom?' Vanuit die basis is de compleet nieuwe huisstijl ontwikkeld. "We zijn erg enthousiast over de nieuwe huisstijl en hebben de Look & Feel van onze nieuwe online omgeving zelfs doorgetrokken in alle marketinguitingen buiten de shop".
Bart van Spaandonk, E-commerce director Van Arendonk
"Het staat als een huis dat we vanaf dag 1 zeer tevreden waren over het design en hoe nu de look & feel is van de site. De vertaling van onze input is ‘spot on’."
Lover en creator
We beginnen vaak met een grondig archetypenonderzoek als basis. Voor Van Arendonk kwamen we uit op de Lover en Creator. In combinatie met de marktpositie van Van Arendonk, die zich bevindt tussen exclusief en trendy, zijn we aan de slag gegaan met het ontwikkelen van een gloednieuwe propositie. We hebben de fundamenten gelegd op een hoog niveau van service en een rijke geschiedenis vol kennis en expertise. Met deze pijlers in gedachten hebben we een splinternieuwe webshop ontworpen die de identiteit en het concept 'We are lovers' uitdraagt.
Het leidende concept voor de nieuwe identiteit is Avant-garde chic: een knipoog naar de jaren '20 met betrekking tot typografie en vormgevingselementen. We wilden een statement maken met veel witruimte en grote titels, indrukwekkende en strakke afbeeldingen en foto's met oog voor detail, afgewisseld met modelfotografie waarbij het spel van licht en donker een belangrijke rol speelt.
Communicatieconcept
Het splinternieuwe communicatieconcept 'We are lovers' is perfect geschikt om de diverse proposities van Van Arendonk tot leven te brengen. Stel je voor: 'We are shoe lovers' of 'We are Summer lovers' om de zomercollectie te promoten, 'We are vegan lovers' om de gloednieuwe vegan schoenencollectie in het zonnetje te zetten, en zo zijn de mogelijkheden eindeloos.
Een merkbeleving die past
Met de vernieuwde huisstijl en online identiteit heeft Van Arendonk een belangrijke stap gezet richting de toekomst. De nieuwe webshop geeft Van Arendonk een online omgeving die voldoet aan de hoge normen van deze tijd; biedt een moderne en luxueuze uitstraling die zowel bestaande klanten aanspreekt als nieuwe klanten aantrekt.
vanarendonk.nl
Client
Van Arendonk
Services
Strategie: merkidentiteit + propositie
Art Direction
UX/UI design
Strategie & concept
Bram Birkhoff
Creative direction
Nellie Keijzer
UX/UI design
Nellie Keijzer
Judith Walsweer
Collaboration
Front-end: Touchwonders
Back-end: Itonomy