BARTS Amsterdam ontwerpt trendy en comfortabele accessoires om je warm te houden in de winter en koel te houden gedurende de zomer. BARTS is groot geworden met zijn beanies, shawls en handschoenen en heeft de collectie uitgebreid met een badmode collectie. Naast de uitbreiding van de collectie maakt BARTS nog een grote stap; van wholesale- naar multichannel-strategie. De visuele online identiteit kreeg een volledig nieuw design.
Van wholesale- naar multichannel-strategie
De keuze om naar een multichannel-strategie over te gaan en daarmee te investeren in e⁃commerce en online branding, vraagt om een digitale transformatie. Deze transformatie wordt kracht bijgezet met het design van een nieuwe visuele online identiteit en het ontwerp van een nieuwe webshop. Blindspot startte de journey voor BARTS met een serie workshops, waarin BARTS' kenmerkende brand values zijn vertaald naar een aansprekende online merkbeleving. Leidend waren de introductie van de zomercollectie en daarmee een nieuwe doelgroep én de aangescherpte strategie van het merk.
Merkbeleving versus conversie
Na het bepalen van de doelstellingen en de onderwerpen die elke pagina moet bevatten, is er een priority guide opgesteld. Dit is een goed alternatief voor wireframes. BARTS heeft een zeer visueel ingesteld design team en met het opstellen van een priority guide hielp Blindspot het team zich te concentreren op de inhoud en de gebruikersdoelen. Dit is de basis geweest voor het user experience design van de nieuwe webshop, waarin merkbeleving en conversie hand in hand gaan.
Mark Monsma
Operationeel manager BARTS
“Onze nieuwe visuele online identiteit sluit naadloos aan bij ons merk én zet ons merk kracht bij”
BARTS stories
Een aantal interacties binnen de webshop zijn geïnspireerd op social apps, zoals de stories op de homepage en de content-snacks ofwel mini-stories op verschillende productdetailpagina’s. De shop voelt daardoor aan als een app. BARTS creëert kleine en grote story-lines op merk- en product-niveau. Content die binnen een hele brede doelgroep tot de verbeelding spreekt.
Samen ambities waarmaken
Met zijn nieuwe online presence spreekt BARTS een bredere doelgroep aan; naast jonge ouders, op zoek naar warme kinderaccessoires, ook een jong(er) publiek in de zoektocht naar accessoires die passen bij het seizoen. BARTS doet dit in een herkenbare stijl, met een volledig eigen karakteristieke en speelse uitstraling. De ambitie van BARTS om uit te groeien naar een multichannel merk is sinds de oplevering van het nieuwe e-commerce platform voor een groot deel waargemaakt. De webshop dient niet alleen als online winkel maar ook als marketing ondersteuning voor hun grote netwerk aan retailers die hun producten verkopen. Blindspot blijft samen met BARTS werken aan nieuwe verhalen.
barts.eu/nl