'Voice of the customer' als leidraad
Meer inzicht voor de gebruiker en een betere gebruikservaring op het Customer Portal: dat was de wens van het beursgenoteerde DSM. En dus heeft ons UX-team het afgelopen jaar nauw samengewerkt om de Customer Portal te optimaliseren én transformeren. De gebruikers van de customer portal bestaat uit inkopers van producenten en multinationals van over de hele wereld. De Portal is dé plek waar zij terecht kunnen voor hun inkoop van benodigde producten met DSM als toeleverancier. Het project 'Voice of the customer' binnen DSM heeft geleid tot een verbeterde klantreis en een reeks nieuwe functionaliteiten.
DSM en Blindspot hebben intensief samengewerkt om de behoeften en wensen van gebruikers te inventariseren en te vertalen naar een verbeterd ux design voor de portal. De gebruikers kunnen nu moeiteloos door de portal navigeren, hun producten en bestellingen beheren en krijgen waardevolle inzichten in real-time gegevens. Het resultaat is een geoptimaliseerd dashboard dat inzicht en gebruikersgemak biedt voor de internationale klanten van DSM.